Strategie v Travianu

12. října 2008 v 19:56 | Claimeshix

Předcházení dobytí

Moc často úspěšně ubránit vesnici se nepodaří, protože bránící hráč neví jak podle toho reagovat, nebo reaguje příliš pozdě. Ale s úspěšnou obranou může útočníkovi způsobit vážné škody, nebo zabránit dobytí.

Bezpečnostní opatření

Špehové
Špehové jsou často podceňováni, ale jsou velmi levní a můžou velmi lehce zabránit útokům. Hráč hledající oběť pro dobytí bude riskovat útok na neprozkoumanou vesnici ve velmi vzácných případech, aby nepřišel o svoji armádu.
Pokud všechny útočníkovi špehy zabiješ, útočník nedostane žádné hlášení a tudíž bude hledat nějakou jinou oběť. Ale pokud bude útočníkův pokus o vyšpehování úspěšný, majiteli vesnice to pomůže tak, že bude vědět, že byl vyšpehován.

Hradby
Toto opevnění zvýší obrané hodnoty vojska ve vesnici až o 81% (pro přesné hodnoty se koukni do informací o budovách). S tímto bonusem může být relativně malá armáda zničující.


Slavnosti
Pokud je možno, tak by měla mít každá vesnice radnici na úrovni 10 pro uspořádání velkých slavností, které přikloní vůdce k tvé straně. Navíc ti slavnosti přidělí kulturní body, takže falešný útok pro tebe nebude ztrátou.

Obranné strategie

Jako obránce můžeš na stávající situaci reagovat několika způsoby.
Ze všeho nejdřív, i pokud myslíš že nemáš šanci, se pokus útočníka nějak poškodit a nauč se jak postupovat příště, když ti někdo bude chtít dobýt vesnici(ce).
Vždy pamatuj, že se útočník také učí jak dobývat vesnice a svoji strategii zdokonaluje, takže postupuj stejně a vždy, jak na tebe zaútočí, se uč bránit!

Zeď
Jeden jednoduchý způsob je ten, že vycvičíš co největší množství obraných jednotek a doufat, že útočníkovu armádu zníčí. Ale pamatuj, že bys měl mít růžné jednotky, protože např. jen oštěpaři prostě zemřou pokud, bojují proti šermířům.
Jednotky by samozřejmě měly ve vesnici být před útokem. Obránce může navíc spojit armády z jiných vesnic a jiných hráčů do jedné obrovské, kterou útočník nemůže zníčit.
Takže napiš zprávy své alianci a kamarádům co nejdřív a nezapoměň požádat o dostatečné množství obilí, aby vojáci nezemřeli hlady před tím, než proběhne boj.

Rozdělení vln
Používání této strategie je trochu pochybné, hlavně proti zkušeným útočníkům, ale může být úspěšná jen s pár jednotkama. Pokud si nejsi jistý, že ji dokážeš provést, ale chceš ji vyzkoušet, zkombinuj ji např. se "Zdí" pro svou vlastní bezpečnost.
Čistící vlnu ignoruj a načasuj, aby tvé obranné jednotky dorazily do vesnice mezi prvním útokem a útokem s katapultama, nebo prostě s vůdcema. To znamená, že prostě přijdeš o nějaké suroviny, možná o budovu a jen o malé množství vojáků.
Ale nezapomeň, že útočník může požádat svého přítele o poslání druhé čistící vlny nebo útoky dorazí za sebou po několika málo sekundách, takže je skoro nemožné poslat obranu mezi nimi.

Obrana slavností
Tímto způstobem se budeš bránit jen velkýma slavnostma. Ty snižují efektivitu nepřátelských vůdců až o 5%, takže na útok bude potřeba např. 6 vůdců místo 5. Pokud jich útočník pošle příliš málo, vesnice zůstane tvá.
Tato strategie je velmi, velmi riskantní pro jistotu útočník bude vždy posílat dost vůdců, aby zvládli efekt velkých slavností. Nakonec vůdci zemřou bez pořádné obrany a loajalita se opět navýšší stejně rychle jako byla snížena.

Protiútok
  1. Kradení obilí
    Pokud na tebe jde útok, který dorazí za několik hodin, můžeš zkusit zaútočit na útočící vesnici a ukrást cenné obilí. Pokud ukradneš obilí nebo zníčíš sýpku, útočící jednotky pravděpodobně zemřou hlady ještě dřív než k tobě dorazí, při nejmenším alespoň část.
    Tento protiútok může podniknout někdo z tvé aliance, který je blízko útočící vesnice, takže hladovění začne dříve. Důležité na tom je, aby útočník a) byl offline po vyslání útoku nebo b) neměl dostatek času k obraně vesnice.
  2. Dobytí útočící vesnice
    Úspěšné dobytí nepřátelské vesnice nejen zastaví útoky vedené na tebe, ale ochromí útočníkovu devastaci. Jednotky, které měl ve vesnici zaniknou stejně, jako vesnice sama. Ale tenhle typ dobývání je většinou neúspěšný jelikož tvé jednotky jdou přibližně stejný čas cesty jako útočník, spojením sil aliance je to snažší.
Znovudobytí
  1. Zničení obrany
    S touhle taktikou "dovolíš" útočníkovy dobýt tvojí vesnici, ihned jakmile zničí tvoje OFF - jednotky, na tebe pošle útok doprovázený senátorem/náčelníkem/kmenovým vůdcem. Takhle útočník neztratí jen vesnici, ale teké drahocené jednotky ve vesnici. Poté bude tvé zpětné dobývání pomalejší(rychle se snaž znovu dobýt svou vesnici, aby si původní útočník hned nepostavil rezidenci či palác).
    Nezapomeň, že útočíkova poslední vlna může být ze základních obranných jednotek, které vesnici ubraní než dorazí lepší obrana.
    Také ihned po úspěšném dobytí postaví rezidenci nebo palác pro rychlé zvýšení loajality.
  2. Nepřítelovo sebezničení
    Tohle je poslední strategie, ale může být úspěšná, jen když máš dost času na zničení nepřítelovy rezidence nebo paláce. Poté klesne jeho loajalita na kritickou hranici okolo 20%. Teprve teď je nejvhodnější chvíle pro dobytí jeho vesnice, jak je popsáno výše. Připomínka: určitě ztratíš nějaké budovy kromě rezidence nebo paláce během útoků na tebe!

Využití výhod nepřítelových chyb

V mnoha případech se nesetkáš s profesionálním hráčem, jestliže jo - nikdo není dokonalý. Chyby nepřítele můžeš využít a použít je proti němu. Vždy je šance, že uspěješ.

Falešné útoky
Následující rady ti pomůžou odhalit falešný útok, ale nidky s určitostí neprokážeš, že útoky jsou opravdu falešné:
  1. Útok přicházející z menší vesnice
  2. Odlišné časy, kdy dorazí útok(malé časové rozdíly útoků ti také můžou prozradit, že hrác jistě není profesionál)
  3. Útok typu "normální" jde stejnou rychlostí a ze stejné vesnice
Aliance
Jestliže si ten na koho útočíš povolá na pomoc svojí alianci, buď si určitě jistý, že pošlou mnoho dalších útoků, obzvláště, když je útočník slabý(slabé předchozí útoky, populace, špehovací hlášení, špatně načasované útoky, off/def statistiky). Buď opatrný, aliance může také vyslat další falešné útoky.

Nekontrovatelné okolnosti
Někdy se stanou náhodné technické problémy, které můžou zdržet čas na serveru a udělají zmatek:
  1. Lagy
    Čas od času nastanou lagy. To znamená, když má server příliš mnoho úkonů v dané chvili na práci. To způsobí zpomalění času na serveru(někdy i o pár minut!), pomalejší načítání stránek. Tohle je překážkou všech, špatné časování útoků, útoky přišli brzo/pozdě atd.
  2. Chyby serveru
    Úplné chyby nebo výpadky serveru jsou docela vzácné, ale když přijdou, většinou je to v ten nejnevhodnější moment. V tento moment se buď nemůže dělat vůbec nic, nebo jen část úkonů. Vězšinou se však nemůže dělat nic a celá hra je mimo provoz.

Popis útoků

Jsou tři druhy útoků:
  1. Farm-útok
    Tento útok je většinou prováděn s rychlýma jednotkama a je používán k překvapení bránicího hráče.
  2. Falešný útok
    Často používán s dobývacím útokem ke zmatení bránícího hráče, takže neví jaký je opravdový útok.
  3. Dobývací
    Dobývací útoky jsou nejčastěji vysílány v několika vlnách, které obsahují katapulty a beranidla, které je dělají velmi pomalýma.
Rychlost armády vždy závisí na nejpomalejší jednotce, která se účastní útoku. Katapulty a beranidla jsou jedny z nejpomalejších jednotek všech národů a zvláště katapulty jsou nezbytné k dobytí vesnice (zníčení paláce nebo rezidence).
Když vidíš příchozí útok, můžeš zjistit od koho přichází přes shromaždiště a vypočítat s tímto kalkulátorem času, které jednotky útočí (jako nejpomalejší). K tomu potřebuješ znát čas vyslání
útoku. Několik vln útoků jsou důkaz toho, že jde o dobývání, ale pamatuj, že nakonec budou možná falešné. Také zkontroluj vesnici, která byla vybraná jako oběť - vesnice s populací 300 nebude většinou cíl dobývání (kromě vesnice s 9 a 15 obilnými poli nebo strategicky výhodná vesnice).


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama